Október harmadikától, azaz hétfőtől új műsorstruktúra lép életbe a Magyar Rádióban.
Elsősorban azt vettük figyelembe, hogy a nap különböző szakaszaiban melyek azok a korosztályok, akik a rádiót rendszeresen hallgatják. Ezért a Hajnal című műsorban a hírek és a reggeli tudnivalók mellett örökzöld dallamokat és slágereket kínálunk az ébredőknek, munkába készülődőknek, úton levőknek. A fiataloknak szóló Reggeli csúcs változatlan, a nyolcórás hírek után ismét lesz Rivaldafényben. Tíz órától visszatér - Petrányi Judit felelős szerkesztésében - a Zene-Szó, déltől két óráig elsősorban az idősebb emberekre gondolunk, nótával, gramofonsztárokkal, népszerű fúvószenével és örökzöld film-melódiákkal. Délután kettő és öt óra között a száz éve bevált kívánságműsor, férfi és női magazinok. Pihenőidő, Szieszta, Délutáni valcer, kabaré, valamint a Péntektől péntekig kulturális ajánlóműsor. Öt és hét között a fiataloké az éter, héttől a zenei szakmagazinok, az életmű-sorozatok (az első a Queen együttesé), zenészportrék, Nagy Feró Garázsa és Farkas Batyu Zoltán Táncháza jelentkezik. Este nyolc után Hangfalfestő (A BBC alternatív zenei híradója), Zeneközelben, Albumajánlat, A magyar rock archívuma és diszkó hallható, valamint minden este jazz. A hétvégén az operett, a musical, a nemzetközi slágerlista, a világzene, a gospel, és a népzene kedvelőinek kínálunk műsorokat. És természetesen továbbra is lesz a lassan harminc éve bevált Vasárnapi koktél, Komjáthy Györggyel.
Abszolút. Elég megnézni a Gallup jelentéseit.
Úgy gondolom, egyrészt idővel minden elévül, másrészt attól, hogy sokaknak nem tetszik a modora, a Magyar Rádiónak szüksége van a tudására. Azért a nevezetes rádióadásért, úgy érzem, kellőképpen megbűnhődött, remélem, nem fordul elő többé. Mert az tényleg az utolsó lesz.
Igen, a Bartók adón, míg a Petőfin ismét lesz késő esti jazz-sáv, kéthetente jazzmagazin, szombaton pedig koncertközvetítés.
Én is érzem, hogy például a 25 és 50 közötti értelmiségi réteg alig talál magának való zenét. De sajnos véges műsoridővel rendelkezünk, ezeknek a műfajoknak nem tudunk helyet szorítani. Annyit elértünk, hogy a Bartókon ismét jelentkezik Hajnóczy Csaba műsora, az Alternatív diszkó, mely olyan zenéket mutat be, amelyek egyetlen ismert kategóriába sem sorolhatók. Remélem, lesz blues, és újra indul - kéthetente éjjel - a Lemezbörze helyett című műsorom, amely éppen a rétegzenék rádiós jelenlétét szolgálja.
Igen, egyedül Kiss Imre távozott - közös megegyezéssel - augusztus közepén. Csak a vezetők újak, mi tényleg igyekszünk, hogy mindenki szóhoz jusson.
Bennem egy cseppnyi sértettség sincs. Volt főnököm, Török Mária szerint olyan a lelkem, mint egy nagylyukú szita: minden átesik rajta, amivel nem kell foglalkozni. Úgy érzem, azokkal is sikerül kommunikálnom, akikkel korábban nehezen ment. Szerintem az a helyzet múlt el, amiben egyesekkel veszekednünk kellett.
Lehet, hogy sokan így látják, talán igazuk is van, de úgy tűnik, a jelenlegi szerkesztői állomány így, együtt nagyjából lefedi a hallgatók zenei ízlését. Ha viszont a Petőfi igazi zenei adó lenne - mint ahogy nem csupán az, mivel deklaráltan szórakoztató - akkor biztos, hogy az „utcáról” is foglalkoztatnék szerkesztőket. Akik testközelből ismerik a saját, speciális területük valós zenei folyamatait.
------------------------------------
Kapcsolódó anyagok:
Göczey Zsuzsa: A skála széles, de még nem teljes >> - interjú, 1994. szeptember
Kiss Imre: Egy ember, aki jól érzi magát >> - interjú, 1994. március
Göczey Zsuzsa: Figyelmeztetés nélkül >> - interjú, 1994. március
Csermely Zsuzsa: Legfőbb feladatunk a szórakoztatás >> - interjú, 1993. április