Felütés – 7. oldal
Jazzgyökerek – 8. oldal
Miért pont New Orleans? * Zenei előkép: a ragtime (Scott Joplin) * New Orleans klasszikus (fekete) jazzstílusa * A fehér dixieland (hot jazz) * A nagy fekete exodus * Klasszicizálódó New Orleans (a chicagói korszak) * Az első jazzsztárok (King Oliver, Sidney Bechet, Louis Armstrong) * A swingkorszak beköszönte * New York az új jazzcentrum * A big bandek aranykora (Fletcher Henderson, Duke Ellington) * Benny Goodman, a swing fehér királya * Kansas City, az új Storyville (Count Basie) * Amerikai kulturális identitás vs szegregáció * Az első „jazzfecskék” Európában * Jazzkezdetek Angliában és Franciaországban (Quintette du Hot Club de France, Django Reinhardt, Stéphane Grapelli)* Seiber Mátyás frankfurti kísérlete, avagy a világ első jazztanszaka * Meddig jazz a jazz? (Simon Géza Gábor kutatásai) * Magyarországi jazzkezdetek * A húszas évek: a Chocolate Kiddiestól a Szekeres Jazz-zeneiskoláig * Az európai kultúra védelmében (Molnár Antal: Jazz-band) * A harmincas évek és a világháború (Chappy, Buttola és Heinemann zenekarai) * Az első szólisták (Herrer Pál, Radics Gábor, Weisz Api)
Plusz: A jazz etimológiája * Cotton Club * Szimfonikus jazz * * Jazzkutatás Magyarországon * Simon Géza Gábor (életrajz)
A magyar swing és az ötvenes évek – 54. oldal
A jazz mint a szabadság szimbóluma * Újra hódított az amerikai kultúra * Fellendülő koncertélet, bárzene, gramofonipar * a negyvenes évek második felének legnépszerűbb zenekarai (Holéczy, Filu) és a korszerű jazz előhírnökei (Horváth „Patkány” Sándor, Horváth „Patkány” Dezső, Solymossy Lulu, Beamter Bubi, Szabó József, Martiny Lajos) * A harmonikakirály (Tabányi Mihály) * Az ötvenes évek szovjet tiltása * „Ahol halkan szól a jazzz” (Totth Menyus, Metró klub) * Az új generáció legfontosabb „seregszemléi" a nagyszabású jam sessionök * „Jazzszenánszok” és a Voice of America * 1956 – a választóvonal * A modern jazz úttörői (Kovács Gyula, Kertész Kornél, Kovács Andor)
Plusz: Martiny Lajos (életrajz) * Jazz és vendéglátó * Jazzjelentések * A jazz mint kulturális trójai faló * Kovács Gyula (életrajz) * USA: Bebop-forradalom * USA: A cool jazz és a west coast térnyerése
A modern jazz kialakulása (hatvanas évek) – 84. oldal
Ideológiai szemléletváltás: A jazz eredetének is jellegének tisztázása: jellegzetesen proletár eredetű zene * A Dália másfél éve és jelentősége * Gonda János felbukkanása * A Modern Jazz lemezsorozat * A korszak legfontosabb jazzművészei (Pege Aladár, Vukán György, Szakcsi Lakatos Béla, Garay Attila, Lakatos „Ablakos” Dezső, Tomsits Rudolf, Deseő Csaba) * Az átmenetet jelentő „ifjúsági” zenekarok („Békák”, Bergendy, Nebuló) * A tradicionális jazz felbukkanása (Benkó Dixieland Band) * 1965 – a jazztanszak megalakulása * Első jazzfesztiválok * A társadalmi befogadás egyéb jelei
Plusz: Kik játszottak a Dáliában és kik álltak mögötte? * A Modern Jazz Anthology-sorozat – Gonda János (életrajz) * Pege Aladár (életrajz) * Szakcsi Lakatos Béla (életrajz) * Vukán György (életrajz) * Benkó Sándor (életrajz) * USA: hard bop, modális jazz, free jazz
Progresszió és mainstream (hetvenes évek) – 128. oldal
Magyar Rádió szerepvállalása: a Kiss Imre korszak * A vidéki jazzfesztiválok beindulása (Székesfehérvár, Debrecen, Nagykanizsa, Szeged) * Jazz szakosztály, Who’s Who '73, Jazz/Jazzpress * A jazzklubélet megélénkülése (Építők Klubja, Marczibányi tér, Kassák, Bercsényi, Benkó klub, Jazzpresszó) * Jazz-rock – „Mátyás tér” (Rákfogó – Szakcsi Lakatos Béla, Kathy Horváth Lajos, Orszáczky Jackie, Babos Gyula; Kis Rákfogó – Füsti Balogh Gábor, Lakatos Tony) * Jazzrock – a rock felől (Syrius, Mini) * Jazz-rock – A konzis vonal (Interbrass – Dés László, Baló István, Másik János, Gőz László) * Kőszegi Rhythm And Brass * A szent főnixmadár dürrögése (Szabados György)
Plusz: A korszak fesztiválsztárjai * Világsztárok az Erkel Színházban * Syrius (életrajz) * Kőszegi Imre (életrajz) * Szabó Gábor 1974-es vizitje * Szabados György (életrajz) * USA: jazzrock, fúziós zene
Avantgárd és jazzrock (a nyolcvanas évek) – 170. oldal
Az avantgárd előretörése (Kassák klub, Közgáz „Jazz” Klub, „győri koncertsorozat”, Jazz Studium) * A jazz-rock továbbélése (Éjszaka a stúdióban, Saturnus) * A Dés–Dimenzió–Trio Stendhal vonal * Azonos hullámhosszon (Kaszakő, Things, László Attila Band) * A fúziós zene sztárja, Lakatos Tony * A magányos jazzénekes (Berki Tamás) * A mainstream jazz újabb hulláma (Gárdonyi László, Pleszkán Frigyes) * A különutas Binder Károly
Plusz: Babos Gyula (életrajz) * Dés László (életrajz) * László Attila (életrajz) * Binder Károly (életrajz) * Magyar jazz LP-k 1962–1989 * Malecz Attila jazzszociológiai felmérései * Top Jazz Hungary * A Hungaroton jazzlemezeladási adatai (1967–1990) * Nemzetközi körkép: párhuzamosság, eklekticizmus, európai jazz
Jazzélet a rendszerváltás után – 206
A mindennapi jazzélet átalakulása – klubok (Merlin, Biliárd fél 10, Long Jazz Club, Jazz Garden, Take Five, BJC, Opus, Fonó, Nyitott Műhely) * Friss fővárosi fesztiválok (Budapest Jazz Days, Budapest Jazz Fesztivál, Újbuda Jazz Fesztivál) * Magyar Jazz Szövetség vs Magyar Jazzművészek Társasága, plusz Columbus Jazz Club * Új vidéki (jazz)fesztiválok (Mediawave, VeszprémFest, Lamartin, Nemzetközi Dobos és Ütős Gála) * A hármas szintű jazzoktatás létrejötte, a jazztanszak főiskolai (később egyetemi) szintre emelése, tatabányai nemzetközi jazztáborok továbbélése * Sokszínűsödő jazzlemezkiadás (Pannonton, Pannon Jazz, Adyton, Fonó Records, Hungaropop, Bouvard et Pécuchet, BMC Records, Periferic, Tom-Tom) * Jazz a médiában (Magyar Rádió, Magyar Televízió, Duna Televízió, Jazzpapír, MaJazz, jazzma.hu, Gramofon, Fidelio, Jazzy Rádió)
Plusz: Állami és szakmai díjazottak * Nemzetközi Kreatív Zenepedagógiai Intézet * A magyar cigány jazzmuzsikusok tüze
Színesedő jazzvilág – 234
Dixieland és ragtime revival (fesztiválok Salgótarjánban, Miskolcon, Kecskeméten, Bánkon + új formációk: Budapest Ragtime Band, Hot Jazz Band, Bohém Ragtime Band, Cotton Club Singers, Bolyki Brothers) * Free-be hajló etnojazz-variációk (Dresch Mihály, Grencsó István, Dél-alföldi Szaxofonegyüttes, Ágoston Béla, Szabó Sándor, Lantos Zoltán, Nigun, Borbély Mihály) * Big band revival (Budapest Big Band, Budapest Jazz Orchestra, Modern Art Orchestra) * A modern jazz továbbélése (Juhász Gábor, Oláh Kálmán, Balázs Elemér, Kaltenecker Zsolt, Szabó Dániel, Borlai Gergő, Bacsó Kristóf, Tóth Viktor) A jazzénekesnői „új hullám” (Harcsa Veronika, Szőke Nikoletta, Fábián Juli, Gereben Zita, Kovács Linda) * A jövő zenéje
Plusz: Dresch Mihály (életrajz), Borbély Mihály (életrajz), Juhász Gábor (életrajz), Oláh Kálmán (életrajz) * Magyar jazzmuzsikusok a nagyvilágban (Szabó Gábor, Zoller Attila, Bacsik Elek, Snétberger Ferenc, Gadó Gábor, Spányi Emil, Németh Ferenc)
Levezetés – 288
Irodalomjegyzék – 289
Névmutató – 290