Sebők János 2013-as halála miatt A rock története 4-hez – amely a kilencvenes évek nemzetközi rocktörténetét taglalja, a grunge-tól az elektronikus tánczenén át a világzenéig – új szerzőtársat kellett keresnem. János 14 évvel volt nálam idősebb, Dömötör Endre, a Recorder főszerkesztője pedig 12 évvel fiatalabb, így a rock and roll történetének más pontján szocializálódott.
Sosem látott nemzetközi összefogások és reménytelenül véres lokális konfliktusok, széthulló birodalmak és egyesülő Európa, látványosan előretörő rock és globalizálódó pop – politikai szempontból nagyjából ez jellemezte a kilencvenes éveket. Többek között ekkor hódított a gitárrocknak újra értelmet adó grunge; ekkor élte virágkorát a kurrens gitárpop-gyűjtőfogalomként és életérzésként is definiálható britpop; lett közismert az elektronikus tánczene; jelentek meg frontszerűen a kellőképp karcos és karakteres női szerző-előadók; következett be a hip hop aranykora. Miközben ez az az évtized, amikor az egekbe szöktek a CD-eladások, csúcsra jártak a videoklipek (költségben és hatásosságban egyaránt), felfutott a fesztiválipar, a személyi számítógépek, a mobiltelefonok és a digitális zenekészítő eszközök elterjedésével pedig a technológiai fejlődés is határtalannak tűnt.
Megjelent: 2017. november, Kossuth Kiadó