1993 – A kezdet bája és hibája
Miként álmodta meg a Szigetet Müller és Gerendai egy zötykölődő mikrobuszban, kikkel és hogyan álmodták tovább egy Erkel utcai lakásban, miként pörögtek és kalapoztak, fűzték a fővárosi önkormányzatot, a Pepsit és a Coca Colát, mire az első rendezvény összejött.
1994 – EuroWoodstock
Álmok és utórezgések, az eredeti Woodstock és az 1994-es revival, az Atlanti óceánon túl és innen. A Sziget helye és szerepe a nemzetközi és a hazai fesztiváltörténetben, jellege és jelentősége a mai európai fesztiváltérképen.
1995 – Voltok, wattok, ventilátorok
A színpadtechnikai és infrastrukturális háttér. Mennyi watt szólt kezdetben és ma a színpadokon, milyen igényekkel léptek fel a külföldi és a hazai előadók. Miként építenek fel évről évre egy komplett várost a Május 9 parkban, hogyan bővülnek a kommunális, kommunikációs, gasztronómiai szolgáltatások.
1996 – Sztárok, sztorik, szteroidok
A keresztapa megjelenése, a Pepsi-frigy következménye, a növekvő sztárhalom. Plusz egy kis színes-szagos, laza kulisszatitkok, ellesett pillanatok, bájos sztáresetek és színpadi érdekességek.
1997 – Szordínos Sziget
Tarlós István színrelépése, a techno megjelenése, a Sziget növekvő reklámértéke. A rendezvény biztonsági és egészségügyi háttere, az In-Kal színe és visszája, illetve Szeles doki nemzetközileg is kiemelkedő, háromlépcsős orvosi ellátási rendszere.
1998 – Szocio tekintet
A Sziget társadalomtudományi vetülete. Hogyan volt kezdetben a rendezvény a fiatalok szabadság- és autonómiaigényének szimbóluma, miként lett később ezzel együtt az „új középosztály” manifesztuma. Miként látja az ifjúságkutató a Sziget változását, esetleges színeváltozását, szocializációs szerepét és lehetőségét.
1999 – Az átfordulás
Az első „új” Sziget. Ekkor érezhető a később kiteljesedő arculatváltás, az új típusú, profi szemlélet, a fogyasztás-orientáltság, a stílusban, színvonalban, célközönségben való széjjeltárulkozás. Takács Gábor színrelép, a tömegkommunikáció átalakul, a Sziget működése cégszerű lesz.
2000 – A középosztályosodás
Korábban soha nem látott mértékű fogyasztási nyomás, erőteljes szponzorattak és egy bölcs ajándék: a világzenei nagyszínpad. Kardos József belépésével erőteljes nyitás a többi művészeti ág felé, különösen színházvonalon erősítenek. A Sziget kettős arca: az első kortárs operabemutató és Uhrin Benedek első mennybemenetele.
2001 – Politika és birodalom
Az első vehemens politikusi roham – Torgyán és Medgyessy egyaránt szigetel. Az eddigi legnagyobb Sziget-botrány, a meleg ügy, ahol végül egy homofób nézeteket valló polgármester és a meleg szervezetek közötti háborúhoz a rendezvény adta a díszletet. Eközben formálódik a Sziget-birodalom: Budapest Parádé, Sport Sziget, Hisztéria Fesztivál, Volt Fesztivál, Kultiplex. Plusz a médiaszegmens: Wan2, Sziget.hu, Tévésziget.
2002 – A kistehén éve
A jubileumi rendezvény napos és esős oldala. Újra keresztapa nélkül a Sziget. Sajátos szponzorkezelés, sajátos reklámattak: a kultikussá vált kistehén esete. Végül pedig, miként látják ma az alapítók és miként az ott fellépők az egyhetes rendezvényt.